Vervolg April 2018

Maart 2018

Nadat de jeugd tot gisternacht na twaalf uur aan het voetballen en schreeuwen was, kwam er na twaalven nog een camperbusje erbij. Daarna prima geslapen. Gisteren hadden we prima weer, maar vanmorgen koud en regen en nog eens regen. Dus vertrokken naar het noorden en een plaatje gevonden in Couhé.  Een prima gratis plek met alle noodzakelijke voorzieningen, dicht bij de N10. Ook horen we van vrienden dat de weg die wij via de col namen vandaag redelijk is besneeuwd en moeilijk begaanbaar.

30 maart

Vanmorgen om 08.30 uur weggereden in Cullera en via de Col du Poutalet naar Arudy gereden. Maar goed daarna een prachtige rit die vlot verliep. In Spanje lag al het vrachtverkeer stil in verband met Goede Vrijdag. De rit door de bergen is een aanrader, maar je moet wel van rijden in de bergen houden en weten waar je mee bezig bent, zoals hier en daar overhangende rotsen, smalle wegen, soms een besneeuwd en glad stukje. Natuurlijk onderweg skypistes, bergen, sneeuw geweldig. Onderweg stuurde de camper niet lekker en ja hoor een lekke band. Naar een garage gereden, er bleek een schroef in de band te zitten. Ze hebben er een prop in geschoten en 25 euro armer en een prop rijker konden we weer verder rijden. In Arudy stond nog een camper, maar deze vertrok. Maar alleen staan vinden we ook geen probleem. Foto’s

29 maart

Vanmorgen redelijk op tijd in Cullera weggereden. Onderweg in Valencia gas getankt.  Omdat we toch redelijk op tijd waren doorgereden naar Carinena, waar we op de heenreis ook overnacht hebben. (Dus Henkjan, je ziet ons niet in Segorbe  🙂 ) Het is de bedoeling dat we morgen via de Col du Pourtalet naar Pau in Frankrijk rijden. Het wordt in de loop van de dag steeds drukker met campers. En ja je oefeningen doe je naast de loosplaats 🙂

28 maart

Weer prachtig zonnig weer. Vanmorgen weer een nieuwsbrief verstuurd en een mail naar de Rijksoverheid gestuurd hoe de Nederlandse mileuzone’s zich verhouden met het gehandicaptenverdrag. In de ons omringende landen is dat keurig centraal geregeld, maar in Nederland laat men alles aan de gemeenten over, waardoor het voor de gehandicapten een onoverzichtelijk geheel is. Om te weten hoe het parkeren geregeld is heb een een App nodig en zo kunnen we nog wel even doorgaan.  Ik ben dan ook bezig een zwartboek samen te stellen over dit onderwerp. Tips zijn welkom. Ik verbaas me ook over dat de verenigingen en stichtingen zo slecht voor de belangen van hun leden opkomen.  Kennelijk in de ledenraden van die verenigingen weinig mensen met kennis van juridische zaken en/of laten zich slecht voorlichten. Natuurlijk zijn er ook prima mensen in de ledenraad, maar kennelijk ver in de minderheid. (zo dat ben ik kwijt).

Dan op de motor naar het kasteel en de radarinstallatie geweest. Omdat de meesten niet zo hoog kunnen komen de foto’s in een slider gezet. Tevens kwam de politiehelikopter erg laag over. Het is hier ook erg druk en eigenlijk mag je je afvragen of het verantwoord is zoveel campers op zo’n stukje grond met maar twee onverharde toegangs- en afwegen.

27 maart

Een hele zonnige dag, onbewolkt en 22 graden. Morgen volgens de voorspellingen nog 4 graden warmer. Heerlijk natuurlijk. Nasi Goreng a la Martin gemaakt en genoten van de zon. Ook weer een paar bijzondere campers op de foto gezet en toegevoegd aan Camperpunt. Dan horen we halverwege de middag een knetterend geluid en blijkt er een stuk duin in de brand te staan. Nu was dat wel een stukje bij ons vandaan, maar brand in droog riet kan zich razendsnel verspreiden. Dus wat foto’s gemaakt en de scooter op de motordrager gezet, zodat als het nodig is we op tijd weg kunnen rijden. Gelukkig was dat niet nodig en bluste de brandweer redelijk snel de brand. Er stonden behoorlijk wat campers dicht bij de brandhaard en midden in de rook. Enkele foto’s.

26 maart

Vanmorgen redelijk op tijd vertrokken en naar Cullera gereden. In Cullera is een vrije drukke camperplaats, waar altijd veel campers staan. Hier staan ook weer vrienden van ons Hennie en Gerard. Ook hier verbazen we ons weer dat mensen doen of ze op de camping staan, windschermen, voortenten en maanden staan. Op deze manier wordt het aantal leuke vrije plaatsen steeds minder. Ook komt er steeds een bruine labradot langs die veel op onze Bo lijkt en dezelfde eigenschappen heeft, leuk, lief en altijd honger. Op die momenten mis je ons Bootje toch weer even.

25 maart.

Als we wakker worden waait het behoorlijk, maar dat wordt in de loop van de dag minder. Straks naar de markt in Albir.

24 maart.

Vanmorgen boodschappen gedaan in de Nederlandse winkel. Vanmiddag naar de chinees met Theo en Judith.

We hebben vandaag een winderig dagje, maar de temperatuur is prima. Volgende week iedere dag volop zon. Het weekend blijven we hier en maandag gaan we weer wat noordelijker, langzaam richting huis.

23 maart

Het zonnetje staat hoog aan de hemel, prachtig weer. Vanmiddag visite van Nico en Maudy, vrienden die we al langer kennen en hier een appartement hebben. Ook kwamen er nog campervrienden langs die op de website hadden gezien dat we hier stonden. Gezellig.

22 maart

Mijn weersvoorspelling beloofd een hele dag volop zon en dat blijft ook voorlopig zo. Zaterdag wel veel wind. We blijven hier tot maandag staan, het bevalt ons hier goed. Wordt wel tijd dat ik thuis weer ga fietsen op de Lacros Ambling want het leven is hier goed.  Ook zijn we erg tevreden met Joyne en Tank-o3, allemaal aanraders. Gisteravond gezellig met Theo en Judith uit eten geweest. Vandaag maar eens zonnen. ’s Middags visite van Jaqeuline en Henk, wat heel gezellig was. Tevens in Altea wat foto’s gemaakt en deze toegevoegd aan de eerdere slide.

21 maart

Vandaag gaan we naar de markt in Benidorm.  Naast het bezoeken van de markt is het leuk om mensen te kijken. Er lopen wat types rond in Benidorm. Enkele foto’s van de markt.

20 maart

Vandaag wordt onze kleindochter Maroa al weer 13 jaar. Maroa gefeliciteerd en een fijne dag. Het is vandaag een zonnige dag in Altea.  We blijven hier nog een paar dagen staan. Vanmiddag gezellig met vrienden (Theo en Judith) een hapje gegeten in het Steakhouse. Omdat we binnenkort verder gaan besloten om het morgenavond voort te zetten. Tsja soms is hetbleven zwaar 😁😉😂

19 maart.

Vanmorgen naar Calpe gereden waar vrienden een appartement hebben gehuurd. Met zijn vieren koffie gedronken en  tapas gegeten. Maddy kon gelijk de opvouwbare scootmobiel proberen van Jaqueline. Net voor een klein regenbuitje weer terug in Altea.

16, 17 en en 18 maart.

Wakker worden met uitzicht op zee is toch wel mooi. We hebben prima geslapen. Achter de Consum zijn hoogtepoortjes geplaatst, zodat vrij staan daar niet meer mogelijk is. Via Facebook zien we dat een voormalig collega in de buurt is, even samen koffie gedronken en bijgepraat. Eigenlijk bizar dat je via facebook elkaar ongevraagd kunt volgen. Natuurlijk kun je het uitzetten, maar toch het zou andersom moeten zijn.

17 maart gaan we op de motor naar Benidorm waar het Fallas is en de Engelsen St. Patrics Day vieren. In het oude gedeelte gewinkeld en schoenen gekocht, die hier toch behoorlijk goedkoper zijn dan in Nederland.

18 maart zijn we eerst bij vrienden geweest die vlak naast de camperplaats een vakantieappartement hebben. Daarna op de scooter naar Calpe, daar rondgekeken en even bij het Engelse kerkje gekeken bij Altea.

15 maart

Gisteren gemaild met Camperpark San Antonio in Altea, deze hadden nog een plaatsje voor ons. Als we aankomen heeft Paco zelfs nog een plaatsje aan de voorkant met uitzicht op zee voor ons.  De plaats is niet echt goedkoop € 17,00 zonder stroom en wifi. Maar je staat er ook prachtig voor. Natuurlijk even wat Nederlandse produkten gekocht en bij Hong Kong een hapje gegeten. Daarna bij vrienden langs geweest, die op camping Cap Blanche staan. We blijven hier een paar dagen. Albir is altijd gezellig.

14 maart

Gistermiddag met een klein groepje wat gedronken aan de boulevard. Gisteravond is de nieuwe website van mijn dochter Petra gelanceerd. Zij is na een fotovakopleiding is zij een eigen bedrijfje begonnen. Dus als u een fotograaf nodig heeft?

Vanmorgen is het hier markt, dus zo even de scooter van de camper halen. Vanmiddag visite van Yvonne en Harry Niezink, die hier in de buurt wonen en we kennen via Facebook. Heel erg gezellig, ook Henk en Nanda waren van de partij.

13 maart

Vanmorgen met twee campers vertrokken naar La Mata (N38.01732º en W 000,65438º), waar we nog voldoende ruimte is. Hier staan ook weer vrienden van ons dus gezellig.  Vanmorgen heeft het heel eventjes wat gespetterd, maar nu hebben we weer een prachtig zonnetje. We horen dat de campers die in Albir vrij stonden weg zijn gestuurd en dat campers in Calpe bekrast zijn.

12 maart

Gisteravond met zijn vieren Paëlla gegeten in het restaurantje op de camperplaats. Heerlijk klaargemaakt.

11 maart

Vandaag even in de omgeving rondgereden. Als we in de omgeving reden zagen we steeds een soort kasteel op een berg. Na enige zoeken hiernaar toe gereden, het blijkt in Monteagudo te zijn. Het is een standbeeld van Christus op een middeleeuws kasteel. We zijn niet naar boven gewandeld, dat was te stijl. Maar foto’s vanaf het dorpje.

9 en 10 maart

Weer op tijd vertrokken en via een lange rit naar Camperpark CasaBlanca in Zeneta gereden. 6 en 7 januari stonden we hier ook, toen samen met John en Mary. We hebben niet voor niets gereden, want we konden direct buiten zitten. Zon en 25 graden, ideaal weer voor ons. Foto’s heb ik nog niet gemaakt vandaag, maar dat komt vanzelf.  Ook hebben we Koos en Greet Meuldijk van “Dromen waarmaken” gesproken, die komen vandaag (10 maart) ook naar deze camperplaats. De weersverwachting voorspelt vandaag weer 25 graden. Koos, Greet en Max staan vlak bij. Gezellig bijgekletst en dat zal morgen wel verder gaan. Max heeft het prima als hond, een eigen camper, een chauffeur en een uitlaatster.

8 maart

Vanmorgen al vroeg vertrokken 07.00 uur Portugese tijd richting de Spaanse Middellandse Zee kust, waar het weer stukken beter is. Van een kennis hoorden we dat er in Altura (Algarve) drie campers waren omgewaaid. Ook in Alvor hadden we veel regen en voor vrijdag werd regen, wind en onweer voorspeld. We komen in het begin van de middag aan in Cordoba, maar de plaats tussen de bussen vinden we niets en rijden door naar Pedro Abad. Als we daar net staan komt er een auto en haalt de borden camperplaats weg. Dat hebben wij dan weer, maar we staan hier verder prima. Morgen verder.

7 maart

Met het zonnetje op de camper worden we wakker. Onze buurhond Cessna houdt toezicht als we buiten bezig zijn.

6 maart

Het is bewolkt als we wakker worden, maar verder is het weer redelijk. Ons nieuwe plaatsje. Met Doede en Inge rijden we naar de Nederlandse winkel in Lagos om wat zaken te kopen, zoals drop, pindasaus, rookworst en nog wat dingetjes. De adressen vind u op onze Algarve pagina.

5 maart

Vanmorgen vertrokken naar Alvor, waar vrienden staan. De camperplaats is nogal drassig, maar iets verder onder de palmbomen vinden we een mooi plaatsje. Later op de dag komt de plaats naast onze vrienden vrij en verplaatsen we de camper naar de camperplaats. We bekijken de omgeving en zien hier en daar toch aardig wat schade door de storm en het water. Ook bezoeken we de schedelkapel. ‘S avonds eten we shushi en andere hapjes in Portimao. Een fotoverzicht van deze bijzondere dag.

4 maart

Rustig geslapen en wakker geworden met het zonnetje op de camper. Dat is toch wel prettig. Gisteren naar “Ik Vertrek”gekeken, we hebben 4 en 5 januari gestaan. Leuk om terug te zien, we vonden het wel jammer dat het prachtige uitzicht niet echt goed in beeld kwam. We hebben besloten morgen weer wat verder te rijden. Ook horen we dat iemand de armsteun die in de douche is voor mensen met een beperking heeft gestolen.  Hoe asociaal ben je dan als je dit doet. We staan naast hele aardige Nederlanders, beiden 84 jaar, maar genieten van hun reizen met de camper. Een Engelse camperaar had zijn camper dicht gegooid met de sleutels binnen. Even mijn Ford sleutels geprobeert, maar dat lukte natuurlijk niet. Hij ging wat andere dingen proberen. Daarna nog een stuk voor de websie geschreven over Camperen

3 maart

Gisteravond was de jeugd tot laat in de nacht achter de camper aan het kletsen en schreeuwen. Dat was wat minder voor de nachtrust. Vanavond “Ik Vertrek” kijken, waar John en Saskia op komen, wij stonden daar tijdens deze reis. Een leuk stel, we zijn benieuwd naar de uitzending. Vandaag droog en plensbuien, het weer is nog steeds niet echt prima.

2 maart

Het wordt tijd voor de kapper. Ik had een kapster meegenomen, maar die is al naar Nederland gevlucht. Nu zoeken op internet en kom deze kapper tegen. De vraag is of ik me hieraan ga wagen? Ik ben knappe kapsters gewend.  Ger en Loes rijden vandaag verder, die willen wat eerder in Nederland zijn dan wij. Gelet op het weer blijven we het weekend hier staan. We horen dat alle campers in Lagos weg moeten voor de markt morgen. Men mocht altijd in het midden en langs de kanten blijven staan, maar nu moet het leeg. In Silves is het heel druk met campers, zowel op de drie camperplaatsen als er buiten.

1 maart

Er is een hele donkere lucht, wind en regen als we wakker worden. Niet echt het weer waar we naar uitkijken. Maar goed we moeten het ermee doen. We hebben al heel veel mooi weer gehad en het is hier in ieder geval een stuk warmer dan thuis. Omdat Ger en Loes morgen verder gaan even naar Marisqueira Casa Velha geweest, hier heb je een toeristenmenu, hapje, soep, vlees of vis gerecht (meerdere keuzen), toetjes, drank , koffie met port voor € 7,50. Ik had kuit en Maddy een entracote. Prima gegeten. Bij terugkomst bleken er een hoop campers op een plaatjes te wachten, zoveel heb ik er niet eerder meegemaakt.