Februari 2018

De nieuwste bijdragen staan bovenaan de pagina.

28 februari

Het weer is omgeslagen, we hebben sinds vannacht veel regen, regen en regen. Ook is de wind iets aangetrokken.  Het zal dus vandaag een dagje zijn om mijn websites bij te werken. Met alle veranderingen m.b.t. milieuzone’s is dat weer nodig. Zo kan Frankrijk zelfs op de Route du Solei als milieuzone aanmerken volgens de website Hurktoilet.  In Duitsland mogen steden oudere diesels weren volgens de rechter. Lees meer bij de NOS. Natuurlijk is het milieu belangrijk, maar in ieder land andere regels schiet niet op. Ook hebben we een bericht gemaakt om mensen te herinneren aan het programma “Ik Vertrek“, die Saskia en John van SenS Sleep hebben gevolgd.

27 februari

Vandaag hebben we volgens de voorspellingen nog een droge dag, morgen onweer en de komende dagen regen. Maar we staan goed en aan de stroom, dus we vermaken ons wel. Kip piri-piri gegeten bij Valdemar, voor €10,00 per persoon.  Altijd een leuke ervaring. Dan wat foto’s van de camperplaats en Silves gemaakt. Ook onze buurhond wilde op de foto, dus dat ook maar gedaan.

26 februari

Op de verjaardag van onze kleinzoon Jay zijn we naar Silves gereden, waar een plaatsje vrij is. GEFELICITEERD JAYE !.

We hadden enkele dagen ervoor telefonisch gereserveerd, zo druk is het hier. Er staan allemaal bekenden en dat is ook wel weer leuk. Wel is het weer veranderd, we hebben regen en de komende dagen geven ze ook veel nattigheid af. We zien wel, het weer is in ieder geval warmer dan thuis.

25 februari

Gisteren werd het toch nog zonnig en konden we na de lunch, een heerlijke salade van € 4,50, buiten in het zonnetje zitten. Stopt er vanmorgen een bestelbus naast de camper met een Belgische meneer. Een echte levensgenieter, hij zeilt en campert met wel een heel bijzondere camper. Nou ja camper? Maar hij reist er mee naar de zon. Portugal, Spanje, Marokko, naar eigen zeggen daar waar de zon schijnt. En hij heeft een bijzondere kachel aan boord, een die wij vroeger thuis hadden. Ook heeft hij twee LPG flessen. Laatjes zijn gezekerd met inbussleuteltjes tegen het wegschuiven. Hij vertelt dat hij overal kan parkeren, geen politieman herkent zijn bus als camper. Een paar foto’s.

24 februari

Het is vandaag wat bewolkt.  Boodschappen gedaan en vandaag een rustig dagje bij de camper. Nou ja, tot de buurman vertelde dat ze een salade gaan eten. Daarnaast alle websites even bijwerken, want dat moet ook met enige regelmaat gebeuren.

23 februari

Ook vandaag zonnig weer, we hebben afgesproken en hapje te gaan eten met vrienden. Vanmiddag gegeten in O Tapas Monto Gordo. Voor 10 euro hadden we vooraf coqiullas, als hoofsmenu een spies gambaas, ijs toe en per persoon een halve liter wijn. Het smaakte prima en netjes verzorgd. Bij het afrekenen kreeg je ook nog een borreltje. Ook kreeg Maddy nog een boodschappentas met rits. Een aanrader.

22 februari

Vanmorgen boodschappen gedaan en doorgereden naar Adão en Eva (N 37.17626 en W007.47180) aan het strand.  Het is hier erg druk, we zien ook weer afgezette plaatsen, te idioot voor woorden. Maar we vinden een mooi plaatsje aan het strand. Wel komen we tot de ontdekking dat we de schotel ietsje moeten draaien om Joyne te ontvangen.

21 februari

Was ik gisteren toch te lui om tank-03 te ontkalken, vandaag een nieuwe poging. Daarnaast de camper schoonmaken, water vullen en zonnen. We hebben een zwaar leven. En tank-03 ontkalkt, dus ook dat karwij zit er weer op.

20 februari

In Portugal moet de tijd een uur terug. Dat geeft weleens wat verwarring. Zo past de navigatie van Garmin automatisch de aankomsttijd aan, waardoor het in Spanje lijkt of je een uur eerder aankomt dan in werkelijkheid. Ook moet je bij het maken van afspraken met bijv. andere Nederlanders direct afspreken welke tijd men bedoeld. Dit omdat heel veel mensen, anders dan wij, de Nederlandse tijd aanhouden.

We staan weer op met een zonnetje, maar de temperatuur is hier toch wat lager dan we in Spanje gewend waren. Je merkt de invloed van de Atlantische oceaan. Ook wil ik de komende dagen tank-03 ontkalken, we gebruiken het nu al een week of zes. Overigens naar volle tevredenheid. Ook komen we onderweg regelmatig mensen tegen die onze websites of facebook groepen volgen. Altijd leuk om te zien wie dat zijn en kennis te maken.

We zien we weer een camper wegrijden met zijn vuil watertank open, deze keer een Fransman. We begrijpen zo’n viezerik niet. Dit doe je niet op een camperplaats.

19 februari

Vanmorgen besloten om naar de camperplaats in Gibraleon te rijden. Echter vonden wij de plaats niet naar onze zin en zijn doorgereden naar Portugal, Vila Real de Santo Antonio. We zien er een bekende camper staan van Ger en Loes en besluiten daarnaast te gaan staan.  Gezellig bijkletsen. Het is wel erg druk op de camperplaats, drukker dan in Spanje. Ook komt er nog een leuke campervriendin langs die ook onze verslagen volgt en we al eerder hebben ontmoet. Ook heb ik samen met Ger weer wat aanpassingen gedaan om de loopkruk voor Maddy veilig op de scooter mee te nemen. Vervolgens naar et NOS winkeltje gereden om een internet kaartje € 30 euro voor een maand onbeperkt internet. Dit is zo snel dat je er prima tv op kunt kijken, En ja, echt onbeperkt. Ik heb vorig jaar een Mifi gekocht die we ervoor gebruiken, maar het kan natuurlijk ook met een smartfone of een dongel.

17 en 18 februari

We hebben besloten tot maandag in Rota te blijven staan. Vanmorgen een bericht gemaakt op www.kampeerautosite.nl over nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot camperplaatsen in Zeeland. Het gaat steeds beter en Zeeland is ondertussen naar onze mening een campervriendelijke provincie voor campergebruikers die zich aan de regels houden.

Vandaag gaan we met de motor de omgeving bekijken. We zijn naar Cipiona gereden, waar het caraval was, de campers stonden weer volop bij de haven. In het plaatsje was het erg druk. Daarna in Rota wezen eten aan het strand, een mooi plaatsje. het restaurant hadgeen kaart, dus met handen en voeten bestellen. Het eten was redelijk, de bediening ronduit slecht en voor Spaanse bergippen alles redelijk aan de prijs, wat je dus vooruit niet weet.

16 februari.

Op de verjaardag van onze dochter Marieke, verder gereden naar Rota. Hier is een officiele camperplaats, maar daar direct achter wordt ook een parkeerplaats als camperplaats gebruikt. Wij vinden er een plaatsje op het stukje voor mensen met een handicap.  Het is een hele leuke plaats direct aan het strand. Er komen wel zo nu en dan straaljagers over, maar dat vinden wij geen probleem. Rota heeft een klein leuk centrum, maar dat is wel een stukje van de camperplaats af. Bij de camperplaats zien we de steltkluut, maar ook processierupsen. Dus met huisdieren oppassen geblazen. Duivenmelkers laten hier hun duiven vliegen, duiven met voor ons soms vreemde kleuren.

15 februari

Vandaag binnendoor naar El Palmar gereden, waar een camperplaats aan het strand zou zijn. De camperplaats was gesloten, maar voor deze plaats stond het vol met campers, we hadden nog een plaatsje. We hebben heerlijk weer. Het is hier druk met surfers. Net voor de overnachtingsplaats kwamen we een boer tegen die zijn koeien aan het hoeden was. Hij was met een paard.  De camperplaats heeft wel iets van een hippie dorpje. Best leuk voor een dagje.

14 februari

Vanmorgen afscheid genomen van Martin en Jeanne en zijn we vertrokken naar El Bosque. We hebben de route Coín, Ronda, Grazalema en El Bosque gevolgd. Een prachtige route door de bergen met regelmatig uitzicht op de witte dorpjes. De wegen zijn steil en smal maar goed te doen met de camper als je niet bang bent voor wat smallere en bochtige wegen. De route ging dwars door het natuurpark Sierra de Grazalema en de witte dorpen rond Ronda.  Het is er overal mooi groen en er groeien pinsapo’s, van welk hout gitaren worden gemaakt. Grazalema ligt op 900 meter hoogte. Je rijdt door bochtige wegen en komt plots op een groene prairie, een restant van een krater uit de ijstijd. De huizen zijn prachtig wit.Als we even op de camperplaats staan komen er kennissen aan. Dus gezellig een borreltje gedronken.

12 en 13 februari

Via een prachtige route met mooie uitzichten naar Coín gereden, waar we bij vrienden staan. Heel gezellig en een prachtige omgeving. Genieten.

9, 10 en 11 februari.

9 februari op de scooter naar Torremolinos geweest. Het is een leuke drukke stad. Aan de boulevard wat gegeten. Verder rustig aan gedaan. Vandaag de tiende zijn we eerst om boodschappen geweest en heb ik alle websites weer bijgewerkt. Dan zag ik weer iemand die adviseerde om ‘gewone’gasflessen bij de LPG pomp te vullen. Dat kan alleen met LPG flessen omdat die een 80% vulling hebben.  Mensen die dat wel doen zeggen ik vul maar 22 liter in een 27 liter fles. Voor het gemak vergeten ze dat er ongemerkt, bijvoorbeeld door kou gas in de fles achter kan blijven. Daarnaast is de fles er niet voor geschikt en is het in heel Europa strafbaar. Butaan werkt namelijk niet bij lagere temperaturen. Een uitvoerige beschrijving vindt u bij Gaswinkel. Nooit doen natuurlijk. Daarnaast zijn we weer naar Torremolinos geweest en even op de boulevard gekeken. Tot na 18.00 uur buiten gezeten. Prachtig weer, morgen nog beter dan wordt 19 graden voorspelt en volgende week ruim 20 graden. En ja V&D schoenen zijn hier nog verkrijgbaar. 11 februari naar het centrum van Malaga gereden, waar een carnavalsoptocht was en erg druk. We besluiten naar de bouleverd van Torremolinos te rijden en daar wat te eten. We gebruiken Tank-03 wat toch een prettig gevoel is bij douchen en andere zaken. Geen kans op legionella en schoon water. Ook over Joyne zijn we erg tevreden. Vandaag 11 februari naar de markt en morgen reizen we verder naar vrienden die in de buurt wonen.

8 februari

Vannacht hebben we de kachel aangehad, maar in de loop van de dag is de zon weer gaan schijnen. We verbazen ons, in Spanje kennen ze voor werk aan de gevel vast geen Arbeidsomstandighedenwet  🙂 Dan lag hier een meisje bij een auto op de grond, men had er een autoruit bij liggen en was aan het fotograferen. Natuurlijk was dat om ons nieuwsschierig te maken. Maar toen ik van plan was in mijn beste Zeeuws te vragen waar het voor was vertrokken ze. Vanmiddag een tochtje op de scooter door Malaga gemaakt, een mooie stad met borden 40 en 50, maar iedere scooter, groot of klein raast er met een kilometertje of 80 doorheen. Wat foto’s.

7 februari

Vanmorgen naar Antequera gereden, ik dacht naar de camperplaats in het dorp, maar had de camperplaats in de bergen ingevoerd. Een prachtige rit, maar heel erg stijl. Ik moet zo nu en dan naar de eerste versnelling en dan ging het nog net. Pas toen we er waren zagen we dat we op de verkeerde plaats waren. Vervolgens naar het dorp gereden en gebruik gemaakt van de gratis sani voorzieningen. Omdat je daar hoog zit was het koud, zodat we besloten terug te gaan en een plaatsje te zoeken in Malaga achter de Carrefour.

6 februari

Na afscheid genomen te hebben van Hans en Tiny doorgereden naar Rincon de la Victoria (N36.71268 en W 004.26743), waar we een vrij plaatsje vinden aan het strand, we hebben hier al eens eerder gestaan. Het weer is nog bewolkt en voor Spanje vrij koud.

4 en 5 februari

Het weer is vandaag minder, kouder en regen. De vrienden Hans en Tiny zijn vandaag van Torre de Mar naar hier gekomen. Tsja en wat doe je dan, weer naar het restaurant. ’s Maandags is er markt in Torre de Mar, dus even naar de markt geweest. Verder een rustig dagje. Morgen trekken we verder. Ook hier bleek Joyne goed te werken, wij hadden alle zenders, maar de mensen met CD alleen Astra1. (Een ja ze hadden de LNB gedraaid).

3 februari

Vanmorgen was de zon er al vroeg en de wind is helemaal gaan liggen. Tot 09.00 uur de kachel aangehad, maar daarna was ook dat niet meer nodig. Vandaag een rustig dagje, op de motor even naar Torre de Mar geweest, waar vrienden stonden met de camper. En ja even wezen eten (Zo’n geweldig restaurant) en natuurlijk kocht Maddy armbandjes.

2 februari

We hadden vannacht veel wind in Calahonda. Daarom vandaag verder gereden naar Torrox Costa. Het is een hele mooie rit via de bergen. In Nerja was het ontzettend druk. Niets voor ons. Hier aan de boulevard heerlijk gebakken tong gegeten voor € 15,00 per stuk. En ze waren behoorlijk aan de maat 🙂

1 februari

Vannacht hadden we regen, maar bij het opstaan schijnt er een zonnetje door de wolken. We besluiten toch weer wat verder te rijden en komen uit in Calahonda (N36.70002 en W 003.41571). Jaren geleden stonden we hier ook, maar werd het verboden. Nu staat er een bord voor de helft van het plein. We vinden het nog steeds een prachtige plaats, wel zonder voorzieningen zodat we morgen wel verder moeten.