Januari 2015 Spanje

Januari 2015. Alhoewel we eerst van plan waren nog een dag te blijven zijn we toch vertrokken in Almerimar. Het waaide en buiten zitten was niet lekker. We zijn doorgereden naar La Isleta (N 36,81670 en W 2.05146). We vinden beneden een plekje uit de wind, waar we heerlijk buiten kunnen zitten. In het dorp is water te krijgen, op de plaats is alleen een afvalbak. Andere voorzieningen zijn er niet. Maar het uitzicht is er fantastisch. In een hotel vind je dat niet 🙂Isleta

En we hadden wat bekijks 🙂

isletakl

2 januari zijn we verder gereden naar Aqua Amarga (N 36.93883 W 1,93657) waar we een plaatsje vinden in de droge rivierbedding. Iets na ons zien we Fred en Els Stolk aankomen. Altijd leuk onverwacht bekenden tegen te komen. Het is een leuke plaats, er is een put en bij het laatste restaurant een kraantje. Pas wel op aan de linker zijde en links vooraan sta je soms bij hoogwater niet gunstig. Ik heb weer indisch stoofpotje met friet en komkommer gemaakt. Altijd lekker. (Gebruik een snelkookpan of maak gebruik van handige weetjes van onze andere website, anders kost het te veel gas).aqua

4 januari vertrekken we en vinden een plaatsje in Villaricos (N37°14.642″ en W 1°46.517′). Je staat hier direct aan zee. Er is een put om de wc te legen, water is er niet, maar wel bij een benzinestation in de buurt.

050115

Onze route tot januari 2015.

5 januari gaan we boodschappen doen, als ik terug kom bij de camper en zie ik een grote nagel in de band zitten. De band lijkt nog op spanning, want het alarm knippert niet. Gelukkig weet de buurman een bandenbedrijf in Vera waar we heen rijden. Nadat de nagel is verwijderd begint direct het ecocap alarm te knipperen, het werkt dus prima. De band wordt met een plug gerepareerd en 8 euro armer en een stuk rubber rijker kunnen we weer terug naar Villaricos.

Op de terugweg tanken we gelijk water. Hier komt een stukje Tye Aid prima van pas 🙂

7 januari besluiten we in de loop van de middag om gas te tanken, tegenwoordig is er net voor Vera een pomp die LPG verkoopt. Daarna rijden we verder en vinden een plaatsje een stukje voor San Juan de Los Terreros (N37°20.395 en W 1°41.337′). We staan direct aan zee met uitzicht op het water en de rotsen. Buiten ons staat er ’s nachts nog een caravannetje, een Eriba Puck met een fransman. Heerlijk rustig.

Op het journaal zien we de laffe aanslag op Charlie Hebdo, waarbij minimaal 12 doden zijn gevallen. Een collega politieman wordt als hij gewond op straat ligt nog opzettelijk door zijn hoofd geschoten. Wij leven mee met alle nabestaanden en de politiemensen die hun collega verloren hebben in een ongelijke strijd tegen zware vuurwapens. Naar mijn mening moet iedere politieman met minimaal een pistoolmiterailleur  worden uitgerust, is dat te duur dan minimaal iedere patrouillewagen.

Ook krijgen we een mailtje dat campervideo in de uitzending verwijst naar onze andere website Camperpunt.nl. We stellen dat erg op prijs.

8 t/m 11 januari.

We reizen verder naar La Azohia (37°33.847’en W 1°10.426′), hier hebben we vorig jaar ook gestaan, een leuke plaats aan zee. We komen hier enkele bekenden tegen, altijd leuk. We hebben iedere dag prachtig weer, zo rond de 20 graden. De nachten zijn wel rond het vriespunt, maar daar hebben we een kachel voor. Er wordt hier aan para-gliding gedaan en bergen beklommen. Op zondag is het markt in Mazzaron waar we even gaan kijken. Op de markt een gegrilde kip en drop gekocht. ’s Middags kennis gemaakt met Guus Hofstede, de man achter campervideo.nl

Nee, die eerste foto is geen nieuwe jurk, maar een paraglider die aan de wandel is.

12 t/m/ 19 januari.

12 januari rijden we verder naar Los Alcazares (N37°45.621’en W0°49.681′), waar we nog een plaatsje vinden. Het is er erg druk, drukker dan we het hier ooit hebben meegemaakt. Ook staan er weer een aantal bekenden wat leuk is natuurlijk. Het weer is wat bewolkt, maar we kunnen prima buiten zitten. Ook zijn er weer mensen die vinden dat je parkeerplaatsen met van alles en nog wat kunt afzetten als je met de camper ‘even’ weg gaat. We moeten dat massaal niet meer accepteren en er zeker niet aan meedoen. Eigenlijk hoop ik dat de politie er massaal voor zal gaan bekeuren.DSC02178 DSC02180

Vandaag, 13 januari met vrienden bij de Chinees gegeten voor € 7,50 p.p. inclusief een halve liter wijn. Het was een prima loempia en heerlijke babi pangang.

In de “Hallo”van 15 januari staat een heel stuk over de campers in Los Alcazares, Mazarron, Aguillas, Carthagena en San Javier. De campers zijn een doorn in het oog van de campingshouders, maar de middenstand is er blij mee. Men geeft aan dat er 3 dagen met 3 eenheden vrij mogen kamperen en niet meer. In San Javier en La Manga zijn de campers weggestuurd, wie niet vertrok heeft een boete gekregen tussen de €750 en € 1500,-. Natuurlijk dom om niet te vertrekken als dat aangezegd wordt. Overigens staan er in Los Acazares nog ongeveer 150 campers.

Ook werd er de 16e iemand bekeurd die zijn toilet in een rioolput leegde. Men is hier kennelijk begonnen met een ontmoedigingsbeleid.

Natuurlijk komen de straaljagers nog steeds over en ook een visje roken gaat hier prima 🙂

Vandaag de 19e hebben we regen, maar gelukkig ook droge perioden zodat we op de scooter boodschappen kunnen doen. Gisteren met z’n zessen bij de Chinees gegeten wat altijd goed en goedkoop is.

Tevens hoorden we dat een aantal Duitse camperaars vonden dat een Franse Carthago niet bij hun mocht parkeren. Hij moest weg. Dit liep uit op een flinke woordenwisseling. ’s Morgens waren de sloten van de duitse campers voorzien van een prikker met componentenlijm. Ook waar wij stonden werd een camper weggestuurd omdat hij te dicht bij een Nederlandse camper stond. Idioten die denken dat ze mensen op een parkeeerplaats kunnen  weren. Het wordt steeds gekker. Maar goed wij hebben geen problemen en het prima naar onze zin.

Morgen gaan we weer een stukje noordelijker richting Cartagena. De 23e hebben we afgesproken om naar Casatonymar te gaan. Dat is een mini camping en B&B van Ton en Mariëtte in de omgeving van Aspe. Ze zijn nog maar kort in Spanje begonnen aan een hele uitdaging. Leuk om daar eens te gaan kijken.

20 januari samen met Hans en Tiny naar Camperpark Cartagena (N37,65361 en W 1,00333) gereden, dus nog even een stukje naar het zuiden.20eDSC02200

Basf

Vanmorgen 21 januari krijgen we al vroeg een berichtje dat er een ontploffing is geweest bij BASF in Antwerpen waar onze schoondochter werkt. Zij is nog thuis en het lijkt mee te vallen.

Cartagena is een leuke stad om te bezoeken. Vanaf deze camperplaats is het ongeveer zes kilometer naar het centrum van Cartagena. De camperplaats is goed, maar de stroom valt wel regelmatig uit en dat is minder natuurlijk.

23 januari rijden we via Torreveilla, waar we LPG tanken bij de Repsel, naar Elche, waar we even een reservewaterpomp en een terugslagklep kopen bij camperbedrijf Cruz Vandaar rijden we naar mini-camping Casa Ton Y Mar., waar we welkom worden geheten door Marriëtte en Ton. Zij zijn in juli 2014 begonnen met deze mini camping en B&B. Het bedrijfje is nog niet klaar, maar de camping is geopend, wel met korting omdat er nu nog beperkt stroom is en nog niet alle faciliteiten klaar zijn. Natuurlijk reden we dwars door Alpe, wat niet nodig is, voor mensen die ook gaan kunnen ze op het kaartje van onze tracker zien waar CasaTon Y Mar is.

23-01

En dan is het tijd om mijn knappe kopje te knippen. Ik kies natuurlijk een aardige kapster uit. Het resultaat is geweldig.knippen

Ook bezoeken we Aspe, een leuk stadje.

30 januari 2015, zijn we naar L’ Alfàs del Pi gereden, naar Camperplaat Orange Grove (N 38.58514   W -0.08386) .We hebben hier gereserveerd tot 14 februari, dus staan hier 15 dagen. We hebben warm weer, maar wel veel wind. Wind geven ze ook voor de komende dagen af. Vanmiddag naar de Hollandse winkel geweest en weer wat Nedrlandse waren ingeslagen, zoals nieuwe haring, drop en rookworst.

route30-01-2015

De dertigste ’s avonds begint het hard te waaien, de satelietschotel kan niet omhoog dus even geen tv. ’s Morgens staan we op met wind en regen. Maar we hebben internet en en de temperatuur is prima. Het wordt dus een dag om mijn websites bij te werken. Ook blijkt ons dakluik weer te lekken, dus vanmiddag maar weer het dak op als het droog is. Het is gelukkig minder erg dan eerdere keren. Maar kennelijk kan men het dakluik niet dicht krijgen.

Vervolg Februari 2015.

Terug naar pagina 1 van het reisverslag.