1 januari 2017.

Naar het begin van de reis.

Verder naar Februari

We wensen iedereen een gezond en reislustig 2017.

We hebben de jaarwisseling met vrienden doorgebracht. Vandaag zijn we met z’n twaalven wezen eten in het Himalaya Tandoori restaurant aan de haven in Altea. Voor Spaanse begrippen iets duurder, maar heerlijk gegeten en natuurlijk ouderwets gezellig.

2 januari.

We gebruiken voor het eerst Aqua Kem Bleu Lavender van Thetford in het toilet. Het ruikt heerlijk fris en de werking is net zo goed als van Aqua Kem Bleu maar ruimt naar Lavendel 🙂 . Het is vanmorgen, zoals ook gisteren een beetje bewolkt, maar dat trekt meestal al snel op en dat hebben we perfect weer.

3 januari

Vanmorgen even naar de markt in Altea geweest, dit is een groente en fruit markt. Daarna natuurlijk nog wat boodschappen gedaan. We hebben prima weer en kunnen heerlijk buiten in het zonnetje zittem.

4 januari.

We rijden op de scooter naar Benidorm, waar twee keer per week een grote markt is. Alsof we in de buurt van ons huis lopen, we komen allemaal bekenden tegen. Klein wereldje. Na de markt gaan we even op de boulevard kijken. Je merkt bijna niet dat het allemaal gepensioneerden zijn in deze omgeving, oordeel zelf  😆

• Markt Benidorm

5 januari

Het weer is net als gisteren prachtig. ‘S morgens brengen we bij de camper in de zon door, daarna rijden we weer naar Benidorm om op het terras bij Pinocchio wat te drinken en mensen te kijken.

Zie ook Benidorm basterds.

6 januari

Vandaag is een vrije dag in Spanje in verband met drie Koningen. We hebben het vanmogen rustig gehouden, beetje aan de rode kleuren van de camper poetsen. Vanmiddag met 6 man naar Chinees Restaurant Hong-Kong geweest, waar we eerst een voorgerecht (salade of loempia) kregen en vervolgens een hoofdgerecht, entrecot of babipangang en ijs en een borrel na. Natuurlijk zat er ook 2 flessen wijn en bier bij. Het was even slikken toen we de rekening kregen van nog geen € 50,00 voor ons zessen. Er kon nog net een fooitje af :-).

7 januari

Flink verkouden, maar dat zal wel overgaan. Het zonnetje schijnt weer volop.  Toch leuk, kregen we vanmorgen een berichtje van mensen die we nog kennen van de Detailhandelsvakschool, zij zitten in Zuid-Spanje, als we in de buurt zijn spreken we af. We zullen ze vast herkennen, want het is maar 52 jaar geleden dat we ze voor het laatst gesproken hebben. Dan zitten er ook vrienden in de omgeving van Torrevieja, deze kennen we uit militaire dient (70-2). Ook hier gaan we weer mee afspreken. Tevens vanmorgen de camper van binnen schoongemaakt, we gebruiken hier de middelen van Roveq voor.  Dat werkt als een speer. Vanmiddag rijden we naar vrienden die op een camping in Benidorm staan. Op de camping aangekomen, blijken er meer vrienden te staan, dus het werd heel gezellig.  Voor mensen op zoek naar de zon, wij hebben hem gevonden 🙂

Een van de dames die we vandaag ontmoeten zegt direct als ze me ziet: “Martin hou je mond”. Tsja dat is een stukje geschiedenis, we stonden jaren terug vrij in Silves, Portugal, daar stond een wiptoestel. Ik stelde deze dame voor om samen te wippen (op de wip), zij wilde dat uitstellen tot we elkaar weer zagen. Dat was een paar jaar later op de markt in Benidorm met duizenden bezoekers. Ik zag haar en riep : J…. zullen we wippen 🙂 “, later gebeurde dat nog een keer op de boulevard in Benidorm. Ondertussen hebben we nog niet gewipt. Maar ja ook niet overal hebben ze wiptoestellen .

8 januari

Vandaag rustig in de camper gebleven, een griepje/zware verkoudheid heeft toegeslagen en met koorts kun je beter even rustig aan doen. Dus niet naar de markt in Albir of een terrasje pakken. Een dagje rust.

9 januari.

Nog verkouden, maar de koorts is weg, dus eerst om boodschappen en ja hoor, bij de Jumbo in Spanje.  Als echte Nederlander moet je toch zo nu en dan Nederlandse producten zoals brood, ontbijtkoek en drop. Daarna wat foto’s in de directe omgeving gemaakt. Vooral de kerk en de omgeving (Moorse invloeden) zijn prachtig. Het prachtige plein bij de Virgin del Consuelokerk en het indrukwekkende uitzicht op Altea, de Middellandse Zee en het verderop gelegen Benidorm. Er zijn smalle straatjes met witte huizen. Zelfs ik als cultuur barbaar vond het prachtig.

10 januari.

We worden wakker met een bewolkte hemel en enkele spetters, maar de temperatuur is prima. We verbazen ons dat het overal druk is, maar op dit campinkje staan maar 5 campers, heerlijk rustig dus. In Albir een frietje gegeten en even bij de gesloten camperplaatsen wezen kijken. Op Orange Grove staan nog enkele campers, kennelijk mogen er vier staan op particulier terrein. Op Costa Blanca staat er één, maar alles gesloten.

11 januari

We worden wakker met wat wind en windvlagen, maar ook het zonnetje komt door. Straks op de scooter naar Benidorm, mensen kijken en even naar de markt.

12 januari

Vanmorgen visite gehad en met een groepje koffie gedronken. Vanmiddag met drie stellen naar Finistrat geweest, waar een groot winkelcentrum is. Dat is wel het voordeel van een motorscooter, je kunt makkelijk wat verder van de camperplaats rijden. De buren hebben problemen met de Alde kachel. Ze roepen in Spanje de hulp in van een Noor, die onderdelen in Zweden bestelt en ze in Spanje gaat monteren. Deze man spreek Noors, maar ook Engels en werkt aan campers van alle nationaliteiten. Deze en meer van die handige adressen vindt u op Spanje links.

13 januari

Vrijdag de 13e januari, we worden wakker met zon en wat wind. De wind gaat al snel liggen, zodat we weer perfect weer hebben vandaag. Ook zijn er weer campers bijgekomen.

• Albir

14 januari

Vannacht hadden we veel wind, maar als we wakker worden komt de zon op en is de wind gaan liggen. Het beloofd weer een mooie dag te worden. Uit de statistieken blijkt dat gemiddeld 535 mensen per dag deze website bezoeken. Een behoorlijk aantal naar onze mening, hier zijn we blij mee, dan weet je dat je het niet voor niks doet.

Vandaag even naar de supermarkt in L`Alfaz del Pi geweest, dit is een Nederlandse winkel, waar je veel Nederlandse producten kunt kopen. Zoekt u zulke winkels dan kunt u die bij Spanje links op onze website vinden. Ook zijn we dagelijks bezig met onze websites en facebook pagina’s, voor overwinteren met de camper hebben we een speciale fb pagina. U kunt daar terecht met vragen over overwinteren, weten wij geen antwoord, dan weten andere camperaars dat wel.

15 januari

We worden weer wakker met een zonnetje op de camper. Vandaag is er markt in Albir en vanmiddag komen kennissen op visite en gaan we met z’n allen naar de Japanner. Op de markt allebei een overzet zonnebril gekocht, Maddy’s zonnebril was gebroken. Ook weer even naar de statistieken van deze website gekomen, gisteren hadden we 1050 unieke bezoekers. Geweldig resultaat. Het eten bij de Japanner was gezellig, de eerste was helemaal vol, dus naar een andere gereden, waar we voor € 13,00 p.p inclusief drank heerlijk hebben gegeten.

Grappig, tijdens onze camperreis door Nederland schreef ik iets over Staphorst, waar men met een winkelwagentje de was aan het ophangen was, vandaag zie ik dit staan op weblog Staphorst. (even naar beneden scrollen).

16 januari

Vandaag is het wasdag, je kunt hier een wasmachine gebruiken voor € 3,00 inclusief waspoeder en strijkijzer. Ook mag je hier net als in veel landen gewoon vuurtje stoken. In Nederland is dat eigenlijk overal verboden. Met de scooter een rondje door de bergen gemaakt. Prachtige uitzichten.

17 januari

We worden wakker door de regen die op het camperdak klettert. Als we opstaan zien we dat het grijs en grauw is, de komende dagen voorspelt men regen. Tsja het is niet anders. We hebben een druk programma de komende dagen, vanmiddag naar vrienden die een appartement hier hebben, morgen naar de markt en met een paar vrienden gaan eten en donderdag ook op visite bij vrienden die op de camping hier beneden staan. Dus we vervelen ons niet.

18 januari

We hadden allerlei plannen, maar als ik even op de scooter om boodschappen ga is het koud en zie ik de sneeuw op de bergen liggen. Tsja dat verwacht je niet in deze omgeving. In La Mata konden ze op het strand een sneeuwpop maken. Hier was het gelukkig beter, wat sneeuw in de bergen, maar wel koud. Wel even naar Benisol, een camping bij Benidorm geweest om een vriend te helpen met zijn internet verbinding via de Tube-U antenne.

19 januari

Gisteravond begon het te waaien, onweren en regenen. Het weer is van slag, de onweer blijft de hele dag terugkomen (door de bergen?). We hebben in al de jaren dat we overwinteren nog nooit sneeuw gehad. Dit onweer en de regen is toch wel extreem voor de Spaanse kust. Maar goed het wordt in de loop van de week beter. Ook lezen we dat in Castro Marim (Zuid Portugal) sneeuw is gevallen. Dat was in 48 jaar niet gebeurd.

20 januari

Als we opstaan zien we de zon en we besluiten naar de boulevard en de kerk van Altea te gaan, de vorige keer was deze dicht. Nu geopend en ik als cultuurbarbaar vond het een hele mooie kerk. Wat foto’s van de boulevard, de zee en de kerk.

Ondertussen heeft Amerika een nieuwe president Donald J. Trump, afwachten wat dat allemaal gaat brengen voor Amerika, maar ook voor Europa. Ik heb er niet zo veel vertrouwen in.

21 en 22 januari

We worden wakker met storm en regen, maar in de camper is het warm en droog. We vermaken ons wel. Ook de weerdienst AEMET geeft volgens Spanje Vandaag aan dat er ook dit weekend sneeuw kan vallen langs de Middellandse Zeekust. Sinds 1 januari hebben we al 607243 hits door 12.000 bezoekers gehad op deze website. Toch een behoorlijk aantal in nog geen maand. Het reisverslag is door 5000 mensen bekeken.

De buizen naast de camper dreigden om te waaien tegen de camper. Samen met de beheerder een touw aan het hek vastgezet. Dit kon alleen over de toegangsweg, dus die is even voor campers versperd. De schotel kan niet op i.v.m. de wind en de stroom en het internet valt zo nu en dan uit. Maar we hebben volle accu’s dus geen probleem. ‘S avonds om 22.00 uur valt de stroom uit en hebben we dus ook geen internet meer. Het blijkt dat heel Altea zonder stroom zit. Ook zijn er aan de boulevard stukken uit de straat en de rotonde geslagen. Wij staan hoog en droog. De campingbeheerder heeft pijpen geslagen zodat ook onze omheinig blijft staan. Nu frikandellen bakken 🙂 Omstreeks 17.00 uur hebben we weer stroom en internet, maar deze valt wel regelmatig uit. Ook horen we dat er stukken uit de boulevard en de rotonde daar zijn geslagen. Veel mensen hebben last van wateroverlast, maar daar hebben wij geen last van op deze camping.

23 en 24 januari

De wind is gaan liggen, maar we hebben nog wat regen, maar stukken minder dan de vorige dagen.  De 24ste hebben we weer Spaans weer, dus de deur kan open en buiten zitten. Naar de chinees in Albir geweest en daar even gekeken naar de stormschade. Verschillende wegen zijn afgesloten en hier en daar grote gaten in de weg. We horen dat er op campings in de omgeving wel schade is geweest door de wind en omgewaaide bomen op auto’s. De 24ste hebben we weer Spaans weer, dus de deur kan open en buiten zitten. Op beide dagen foto’s gemaakt.

25 januari

Vanmorgen vertrokken onze buren, Hans en Tiny, om verder naar het zuiden te trekken. Wij blijven nog tot dinsdag staan, maar hebben wel de camper verzet, zodat we meer ruimte en zon hebben. Vanmorgen even Altea in geweest, waar sommige mensen hun fiets wel heel hoog moeten opbergen. We hebben prachtig weer en vanmiddag met vrienden buiten in het zonnetje gezeten. Daarna even kennis gemaakt met de buurvrouw en de buurhond.

26 januari

We worden wakker met het zonnetje op de camper. We zijn bij een oud-collega en zijn vrouw op visite Geweest. Zij staan op camping Costa Blanca in Altea. Vanmiddag zijn we naar Benidorm geweest, wat gegeten en met vrienden wat gedronken (Happy hour). Ja, we hebben het druk tijdens het overwinteren.

Een aantal mensen vindt de camping waar we staan lastig te vinden, hieronder een kaartje. “Camperpunt”is de plaats van de camping en waar onze camper nu staat.

27 januari

Vannacht een regenbuitje, maar na het opstaan weer een zonnetje aan een bewolkte hemel. Even naar de Mediamarkt in Finistrat gereden en wat foto’s gemaakt. Maddy heeft ondertussen enkele poezen voorzien van voer. Eén wil graag mee op de scooter  😈

28 januari

We worden wakker met een mooie, maar wel wat vreemde lucht, dus toch maar foto’s maken. Maar volgens de App krijgen we goed weer met in de morgen kans op een druppeltje regen en een winkracht vier. Deze gaat vanmiddag weer liggen. En ja ik vertrouw op WeatherPro. Visite gehad van Geert en Alie Eerkes, een collega en s’middags van een buurvrouw op de camping. Was gezellig.

29 januari

We hebben besloten om dinsdag verder te trekken naar het zuiden. Dus de laatste dagen hier op de camping. We zijn met zes personen wezen eten in een Roemeens restaurant Transilvania in Altea (tegenover de Mercadona). Een menuutje met stokbrood en knoflookboter, soep, hoofdgerecht en een nagerecht en drank voor nog geen € 15,00 per persoon. Er was voldoende keuze aan hoofdgerechten . Heerlijk gegeten. Een aanrader.

30 januari

Vandaag de laatste dag op deze camping, morgen trekken we verder. Is ook lang genoeg op één plaats geweest, maar sta je korter dan betaal je veel meer, een maand is vaak vele euro’s goedkoper. Vandaag alles legen, vullen en opruimen.  Vanmiddag krijgen we visite van mensen die Maddy kent van de FSHD pagina van internet.  FSHD is een spierziekte die Maddy en ook één van onze dochters heeft.  Het was een leuke ontmoeting en ook het uitwisselen van ervaringen is handig.  Alle beestjes komen ook even afscheid nemen.

31 januari

Vanmorgen omstreeks 08.30 uur weg gereden richting het zuiden. In La Mirina boodschappen gedaan en uiteindelijk beland in La Mata 38.017204 °, -0.655338 ° waar meer campers staan. Morgen is het hier markt dus blijven we in ieder geval morgen staan. Wat foto’s en de route via onze GPS tracker.

Verder naar februari

Naar het begin van de reis.

Op verzoek van enkele bezoekers gaan we vanaf februari de nieuwste berichten bovenaan zetten. Dat scheelt scrollen. We hopen dat u dat prettiger vind.