Maart 2017

Begin reisverslag december 2016

De nieuwste berichten staan bovenaan! Ik ben benieuwd wat mensen van deze volgorde vinden?

14 maart

Het probleem met de website is nog niet opgelost. Ik hoop in de loop van de dag, mocht ook dat niet lukken dan ga ik een andere (tijdelijke) oplossing zoeken.

13 maart

Vanmorgen vertrokken en naar Lagos gereden, waar we op het veld bij de camperplaats een plekje vinden. ( 37.115099 °, -8.678565 °). Al de hele dag problemen met de website, die het dan weer even doet en dan een wit vlak geeft. De provider is er mee bezig. We hopen dat het snel is opgelost.

12 maart

Mooi weer, maar vandaag wel meer wind. In de loop van de dag een beetje opruimen, omdat we morgen weer wat verder gaan. De spuitmond van het toilet even ingespoten met Gel super ontkalker, zodat dit weer goed blijft werken. Tevens ontkalk je dan de klep van het toilet.  We blijven nog wel in Zuid-Portugal, de Algarve. Tussen de middag gegeten in Casha Velha, lekker en voor een koopje. De provider heeft geen fouten kunnen vinden, maar we hebben wat zaken die misschien een fout kunnen veroorzaken uitgeschakeld. Op dit moment loopt er een programma mee die fouten opspoort. Lukt dit niet dan zit de fout toch, wat we denken, in de programma’s van de i-pad. Ondertussen hebben we wat meer wind, maar we kunnen nog heerlijk buiten zitten.

11 maart

Vanmorgen worden we wakker van een camper die even gratis gebruik komt maken van de voorzieningen. Kennelijk realiseren deze mensen niet dat ze gewoon diefstal plegen en dus voor een misdrijf vervolgd kunnen worden. Door dergelijke mensen moet je ook op steeds meer plaatsen afzonderlijk voor het water betalen. Maar we krijgen vandaag volgens mijn App’je weer 22 graden. Dus perfect weer. Ook kregen we een mailtje van iemand die problemen had met de website op haar i-pad dat het probleem over was. Hopelijk bij de anderen ook  🙂  😀 Die hoop blijkt geen waarheid te zijn, maar de provider probeert het op te lossen. Vandaag op de scooter naar Portimao geweest en daar in een strandtent (Senhora da Rocha) gegeten. Heerlijk tongetje.

10 maart

We horen dat enkele mensen problemen hebben met deze website, wanneer ze deze met een i-pad (safari) benaderen. Niet alle I-pads hebben dat overigenso. De provider heeft alles nagekeken, maar de website geeft daar geen problemen. Het probleem moet in safari zitten.  Het probleem komt kennelijk vaker voor zie Apple support. Lukt ook dat niet dan is een andere browser, zoals Google chrome gebruiken waarschijnlijk de oplossing.

We gaan vandaag  even op de motorscooter een Honda Pes 150i  in Albufeira kijken. Het is weer prachtig weer en leuk voor een motorritje. We hebben voor de scooter motornavigatie, een Garmin Zümo 345LM. Het was een leuk ritje, eerst even naar Armacäo de Pera geweest, daar wat foto’s gemaakt. Hier kun je parkeren met de camper, maar mogen geen stoeltjes o.i.d. buiten. Daarna doorgereden naar Albufeira, waar het gezellig druk was. Eerst even bij de haven gekeken, daarna de stad in. Ook hier hebben ze een grote koperen ketel, waar cataplana in gemaakt wordt.  Ja en dan iemand met een leuk hoedje. Tenslotte als je het warm hebt, doe je natuurlijk een korte broek aan, maar als dan je benen koud worden . . . .

9 maart

We hebben besloten toch nog even in Silves te blijven staan. Het is mooi weer, de camper staat hier veilig als we met de scooter weg zijn en het is overal druk, dus maar afwachten of je elders plaats hebt. Vanmorgen weer even op facebook gekeken, zoals vaak, en verbaas me dan weer over sommige reacties. Soms roept men maar iets, zonder verstand van zaken of iets uit te zoeken. Maar goed dat hoort er kennelijk bij :-). De cataplana die we gisteren gegeten hebben was lekker, moet ik zelf ook eens maken. Hiervoor gebruiken ze een soort koperen snelkookpan, maar zonder die pan moet het ook wel lukken. Dit recept lijkt er wel veel op voor mensen die het ook eens willen maken. De buitentermometer geeft 29 graden in de schaduw aan, dus na het boodschappen doen heerlijk buiten gezeten. Kijken naar de overkomende ooievaars.

Ook moest een camper even snel gratis water innemen en lossen zonder betalen. Je rijd dan weg zonder dat de vuilwatertank leeg is. Maar ja, de straf volgt direct, je kijkt niet uit en rijdt je uitlaat kapot. (Vond het een prachtige straf). Ook komt er een wandelaar even drinken van de slang boven riool aansluiting waar de toiletcassettes geleegd en gespoeld worden. Smakelijk . . . . . . . .

8 maart

En weer opstaan met prachtig weer. Het zonnetje schijnt al volop. Komen we er ook nu weer achter dat mensen vreemde wezens zijn. Als je vrij staat moet je niet overdag een putdeksel open doen om je toilet te legen. Natuurlijk doen mensen dat en wordt iedereen weggestuurd. Hier mag het sanistation gebruikt worden van 09.00 tot 18.00 uur. Natuurlijk gaan mensen dan gewoon naast de campers veel vroeger en later de wc leeggooien, met water aan de gang en daarbij maak je dan zoveel herrie dat iedereen wakker is. Het al wel aan ons liggen, maar wij begrijpen dat niet. Vanmorgen even naar de Molen, de Kerk en het Kasteel geweest. Het is tenslotte mooi weer en daar zijn we hiervoor. Vanmiddag samen even in Ferreguda gekeken, waar ook nog campers vrij staan. Daarna naar Alvor, waar we rondgekeken hebben en Cataplanas gegeten in Restaurabt Típico Algarvio aan de haven. Heerlijk.

7 maart

Opnieuw een zonnige dag.  Vandaag eens kijken of de wasserij is Silves er nog is, zodat we de was kunnen laten doen. Op de camperplaats kan het ook, maar staan ze in de rij. De was weggebracht en morgen schoon voor minder dan € 10,00. Daarna op de scooter een rondje langs de kust gemaakt en foto’s gemaakt. Blijkt dat er campers vrij staan bij de Miradouro, een heel mooi stukje natuur. We hebben prachtig zomerweer.

6 maart

We worden wakker met een zonnetje op de camper. Naast ons staat een versierde camper van Ger van Zunderd, die vandaag 70 jaar wordt.  Ger van harte gefeliciteerd. We hebben zijn zeventigste verjaardag uitgebreid gevierd en ’s avonds werden we getrakteerd op een etentje.

5 maart

Vandaag voorspelt mijn App een bewolkte, maar droge dag. Vanaf morgen wordt het weer zonnig en in de loop van de week 21 graden. Het is druk met campers, veel mensen zoeken een plaatsje, maar alle drie de camperplaatsen in Silves staan helemaal vol. Natuurlijk kijk ik ook even naar de statistieken, altijd leuk om te zien hoeveel mensen deze website bezoeken. Op dit moment is dat gemiddeld 617 bezoekers per dag. 3 maart was de drukste dag deze maand met 969 bezoekers. Camperpunt.nl heeft een gemiddeld aantal bezoekers van 912 bezoekers per dag. Wij vinden dat leuk, je weet dan waar je het voor doet.

We zijn er achter gekomen dat je via een i-pad e.d. tv kunt kijken als je een Open VPN installeert, bijvoorbeeld de App VPN force (Instellen op Nederland). Als je deze aanzet en vervolgens verbinding maakt met je eigen streaming applicatie van bijv. KPN (KPN itv) of Ziggo e.d. kun je op de i-pad tv kijken.  Overzetten naar je tv kan kennelijk met chroomcast. Dit hebben we niet geprobeerd. Op deze manier kun je gewoon tv, maar ook programma’s als Sportify. Mogelijk is dit wel de toekomst. Voorwaarde is wel dat je een goede internet verbinding hebt.

Op de scooter naar Alvor en Portimao geweest. De camperplaats is Alvor was erg blubberig, ook onder de palmbomen stonden campers. Daarna even wezen kijken bij de camperplaatsen in Portimao. Bij de flats staan hoogtebomen, maar in de straten ernaast staan weer campers. De CP bij Praia de Rocha is stil en verlaten.

• Camperplaats bij de Continental
  • Portimao, hoogte boom voor de plaats bij de flats.
  • Campers vinden toch dat ze op de straat er naast kunnen staan.
  • En op de straat achter de oude plaats.
  • Praia de Rocha
  • Stil en verlaten CP Portimao (Praia de Rocha)

4 maart

Afgelopen nacht wind en regen, maar na het wakker worden werd het droog en kwam de zon. Onze buurman en vriend wordt maandag 70 jaar, als verrassing kwamen er 6 familieleden, waaronder zijn kinderen. Dit door zijn vrouw georganiseerd. Maddy en ik hebben we voor 8 euro per persoon heerlijk gegeten in Casa Velha. Ook wat foto’s gemaakt in de directe omgeving van de camperplaats. De rest van de week beloven ze prachtig weer. Dus even rustig aan.

3 maart

Zaten we gisteren volop in de zon, we worden nu wakker van regen en wind. Volgen mijn App, windkracht 5 bft met uitschieters naar 7. Maar de temperatuur is goed. En mijn App voorspelt vanaf zondag droog weer, 19 graden. De rest van de week steeds zonniger oplopend tot 22 graden. Kijk dat weer moeten we hebben. Ik las gisteren op facebook dat 50 campers, ’s nachts om 01.30 uur in Sagres zijn weggestuurd. Natuurlijk is het risico van vrij staan dat je weggestuurd wordt of een bekeuring krijgt. Maar waarom dat ’s nachts om 01.30 uur moet? Overigens heb er wel begrip voor dat men het vrij staan aan banden legt, er zijn in zo’n klein gebied gewoon te veel campers. Natuurlijk ga je in Silves naar restaurant Valdemar om kip piri-pri te eten, het is het beste kip restaurant van de Algarve. Eigenlijk niet het niet uit, maar je eet er heerlijk. Ook komt er een man met een kruiwagen langs met sinaasappelen en dat in de stromende regen.

Onze route vanuit Spanje naar hier geregistreerd door onze GPS tracker

2 maart

We staan op tijd op en gaan naar Silves. Vrienden hadden in Silves een plaats gereserveerd, maar er was geen ruimte toen we kwamen, we stonden als nummer drie op de lijst van toen 12 campers. Maar rond 11 uur was er een plaats voor ons en precies naast Ger en Loes, vrienden van ons. Ook komen we Max tegen, de bruine labrador die altijd met Bo, onze labrador speelde. Je mist dan je eigen hondje wel. Maar we hebben prachtig weer en Silves is altijd leuk. Ook zijn er weer veel ooievaars. ’s Nachts staan er ook campers op de saniplaatsen omdat buiten op de parkeerplaatsen vaak bekeurd wordt. Er komen te veel campers voor te weinig plaatsen.

1 maart 2017 Portugal.

Was het gisteren bewolkt, we staan vanmorgen op met een zonnetje op de camper. Het beloofd dus weer een mooie dag te worden. Onverwacht komen er nog twee campers met vrienden die we al jaren van het camperen kennen. Het wordt dus een gezellige middag. Morgenochtend gaan we een stukje verder, maar op deze camperplaats komen we zeker een keer terug.